Johtaminen muuttuu ihmislähtöisemmäksi
Mahdollistavatko johtamiskäytäntönne tiimien onnistumisen ja yrityksen kilpailukyvyn myös tulevaisuudessa?
Availon auttaa organisaatioita löytämään työntekijälähtöisempiä tapoja johtaa, jotta yritys ja sen ihmiset menestyvät. Kokonaisvaltaisesti organisaation johtamiskokemusta kehittämällä ja onnistumisen edellytyksiä parantamalla varmistuu yrityksen kilpailukyky myös tulevaisuudessa. Lue lisää työssäonnistumisen johtamisesta ja lataa suorituksenjohtamisen opas.

Muuttuva toimintaympäristö ja työelämä haastavat perinteiset toimintatavat ja murroksessa on myös johtaminen. Johdon ja esimiesten roolit ja vaatimukset työelämässä muuttuvat – itseohjautuvista organisaatioista huolimatta johtamisen tarve ei kuitenkaan häviä, vaan johtamisen painopiste muuttuu. Perinteiset, keskitetyt, suunnittelua korostavat ja muuttumattomuutta ehkä ihannoivat johtamiskäytännöt on useissa organisaatioissa jo korvattu uudenlaisella johtamisen mindsetillä. Johtaminen on yhä vahvemmin strategista suunnan näyttämistä ja yhä enenevässä määrin palvelua – valmentavaa, osallistavaa, ihmislähtöistä ja onnistumisia mahdollistavaa.
Availonin johtamisen palvelut
Arkea mullistavat, nopeastikin toisiaan seuraavat muutokset, uudenlaiset liiketoimintamallit, itseohjautuvat tiimit ja ketterämpien toimintatapojen käyttöönotto organisaatioissa haastavat johtamisen käytänteitä. Uudenlaisen, valmentavan ja osallistavan esimiesroolin sisäistäminen voikin viedä aikaa. Tämänpäivän toimivat johtamiskäytännöt vaativat usein harjoittelua, uudistumista ja oppimista, mutta myös aikaisemmasta poisoppimista. Kun johtamisen käytännöt on mietitty työntekijöiden ja nykytyöelämän tarpeista käsin, jopa yhdessäjohtaen, luovat ne parhaat edellytykset henkilöstölle onnistua työssään. Lue lisää työssäonnistumisen johtamisesta ja lataa suorituksenjohtamisen opas.
Tutustu myös muihin Availonin palveluihin!
Kulttuurin kehittäminen I Tiimit ja yksilöt muutoksessa I Muu asiantuntijuus